Algemene voorwaarden

Bezig met laden...

DEFINITIES

Artikel 1.

  1. Maatwerk:
    Net even iets anders? Vaak geen probleem. Wij maken onze bedden namelijk zelf.
  2. Service: 
    We doen er alles aan om je bestelling zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Toch iets niet geheel naar wens? Daar moet je zeker niet van wakker liggen! Neem contact met ons op, dan zoeken we samen naar een oplossing.
  3. Garantie:
    Vijf jaar garantie op onze bedden, nachtkastjes, matrassen*, bureaus* en (slaapkamer)kasten*. 
    *voor aanvullende voorwaarden m.b.t. matrassen, bureaus en kasten zie artikel 12. ‘Conformiteit en garantie’


IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER

Artikel 2.

Wij zijn Livengo. We bezorgen jou graag een goede nachtrust en een slaapkamer met karakter!

  1. Je kunt ons zo bereiken:

    Bellen: +31(0)40-201 24 13
    Mailen: customerservice@livengo.nl
    Langskomen: 


    Showroom:
    Boshovensestraat 22
    5561 AR Riethoven (nabij Eindhoven)
    Op de hoogte blijven: https://www.facebook.com/livengo
    https://nl.pinterest.com/livengonl
    https://www.instagram.com/livengonl


  2. We zijn vijf dagen per week telefonisch bereikbaar:

    Maandag t/m vrijdag: 8:30 uur tot 17:00 uur
  1. Kom je langs? Gezellig! De showroom is op de onderstaande momenten op afspraak geopend.

    Maandag t/m vrijdag van 08:30 uur tot 17:00 uur
    Zaterdag van 10.00 uur tot 16:00 uur

  2. En nog enkele mooie cijfers:

    KVK- nummer: 76569144
    BTW nummer: NL860679226B01
    IBAN rekeningnummer: NL30RABO0347641113
    BIC code: RABONL2U

TOEPASSELIJKHEID

Artikel 3.

In deze voorwaarden staat wat wij doen en wat we van jou verwachten, als je een bestelling bij ons plaatst. Door het plaatsen van een bestelling, ga je akkoord met onze voorwaarden.

 

HET AANBOD

Artikel 4.

  1. Zie artikel 1.
  2. We geven je altijd duidelijke informatie over onze producten, bijbehorende prijzen en of je het kunt ruilen.
  3. Wij doen ons uiterste best om je bestelling in één keer goed te verwerken. Hebben wij bijvoorbeeld bij een vrijblijvende prijsopgave toch een foutje gemaakt? Dan zijn wij niet gebonden aan deze opgave. Binnen enkele dagen ontvang je een aangepaste offerte.

DE OVEREENKOMST

Artikel 5.

Als je een bestelling bij ons plaatst, ontvang je daarvan een bevestiging per e-mail. Heb je geen bevestiging ontvangen én zit deze niet in je spambox, neem dan even contact op met onze klantenservice. Dan controleren we graag of we je bestelling hebben ontvangen.

HERROEPINGSRECHT

Artikel 6.

  1. Toch niet helemaal tevreden? Dan mag je je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Je ontvangt een ander product of we storten het bedrag van je bestelling binnen 14 dagen terug op je betaalrekening. Wil je dat wij je bestelling komen demonteren en ophalen? Dan zijn hier € 50,- ophaalkosten aan verbonden.
  2. Bij matrassen hanteren wij een proefslaapperiode*. Dat wil zeggen dat je je matras bij ons 60 dagen geheel risicoloos kunt uitproberen. Je kunt in deze proefperiode eenmalig het matras kostenloos omruilen. Na het tweede matras nog niet tevreden? Dan berekenen we € 50,- ophaalkosten en ontvang je je aankoopbedrag terug. 
  3. Is je product nog niet geleverd? Producten kunnen tot 2 werkdagen voor levering kosteloos geannuleerd worden. Voor bedden en matrassen geldt dat wanneer deze binnen 2 werkdagen voor levering geannuleerd worden wij €50,- annuleringskosten in rekening brengen**.

* De proefslaapgarantie geldt niet voor iedere afmeting. Zie voor meer informatie artikel 10 'Uitsluiting herroepingsrecht'.
** Bij annulatie van producten welke volledig op maat gemaakt zijn en matrassen welke niet onder onze proefslaapgarantie vallen dient een verbrekingsvergoeding van 25% betaald te worden.

VERPLICHTINGEN TIJDENS BEDENKTIJD

Artikel 7.

  1. Tijdens bovengenoemde bedenktijd mag je het product gebruiken. We vragen je alleen maar om er zuinig mee om te gaan.
  2. Proefslaapperiode: de enige voorwaarde die we stellen, is dat je jezelf minimaal 30 dagen de tijd geeft om aan je nieuwe matras te wennen. Ook vinden we het fijn als je de plastic hoes van je matras tijdens de proefslaapperiode (zie artikel 6.2) bewaart, zodat wij het matras hierin kunnen vervoeren (indien je deze wilt retourneren).

 

KOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING

Artikel 8. 

  1. We doen ons uiterste best om je bestelling volledig naar wens te bezorgen. Hebben wij per ongeluk een foutje gemaakt? Dan lossen wij dit natuurlijk op en rekenen wij hiervoor geen extra bezorg/ voorrijdkosten.
  2. Zelf een foutje gemaakt? Vervelend, maar dat lossen wij natuurlijk ook graag voor je op. Dat mag je namelijk van een bedrijf met karakter verwachten! Wij rekenen hiervoor echter wel € 50,- voorrijdkosten. 
  3. Heb je jezelf toch bedacht en is je bestelling nog niet geleverd? Je kunt kosteloos annuleren tot 48 uur voor levering. Binnen 48 uur rekenen wij € 50,- annuleringskosten voor bedden en matrassen. 

VERPLICHTINGEN VAN LIVENGO BIJ HERROEPING

Artikel 9.

  1. Wil je binnen 30 dagen iets retourneren/ omruilen? Stuur ons een e-mail via customerservice@livengo.nl of neem contact op via 040-20 12 413.
  2. Proefslaapperiode: Is het matras toch niet helemaal naar wens? Dan komen we vanzelfsprekend bij je langs om het matras te ruilen. Wij komen hiervoor maar één keer bij je op de koffie. Wij zijn van mening dat het matras daarna helemaal op je wensen afgestemd zou moeten zijn. Natuurlijk rekenen wij hiervoor geen bezorg/ voorrijdkosten. We willen je alleen maar vragen om het matras te voorzien van de plastic hoes (welke je bij ontvangst hebt gekregen) en bij de voordeur klaar te zetten. Na het tweede matras nog niet tevreden? Dan bereken we € 50,- ophaalkostenen ontvang je je aankoopbedrag terug.

UITSLUITING HERROEPINGSRECHT

Artikel 10.

Sommige artikelen kun je niet ruilen/terugsturen:

  1. Volledig op maat gemaakte producten
  2. Beddengoed* (dekbedden, hoofdkussens, hoeslakens/moltons)
  3. Ingewisselde vouchers of tegoedbonnen
  4. Matrassen met een lengte > 200 cm en/of een breedte van > 180 cm
  5. Geopende verpakkingen van bureaus en kasten

 * Ongeopende verpakkingen dekbedovertrekken, hoeslakens en moltons mogen wél worden geretourneerd. De retourkosten zijn voor eigen rekening van de koper. De overtrekken kunnen kosteloos worden retourneerd bij ons kantoor aan de Boshovensestraat 22 in Riethoven. 

DE PRIJS

Artikel 11.

  1. Zie artikel 4.2.
  2. Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
  3. Wij bezorgen je bestelling voor € 30,- op een vooraf afgesproken datum en tijd, in Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden) en Vlaanderen. Woon je in Wallonië en wil je een bestelling plaatsen? Neem dan even contact op voor de mogelijkheden. We bezorgen ook in Duitsland. Voorwaarde hiervoor is dat je dichtbij de Nederlandse grens woont. Neem voor de zekerheid contact met ons op, zodat we na kunnen kijken of bezorging in jouw woonplaats mogelijk is. Voor een bestelling met uitsluitend beddegoed vragen we € 6,95 verzendkosten.

CONFORMITEIT EN GARANTIE

Artikel 12.

  1. Zie artikel 1.3.
  2. Vanzelfsprekend heb je recht op een kwalitatief goed product. Is er toch iets mee aan de hand, dan zoeken we samen naar een oplossing.
  3. Wij geven vijf jaar garantie op onze bedden, nachtkastjes, bureaus en (slaapkamer)kasten. Er zijn echter omstandigheden waar zelfs wij niets aan kunnen veranderen. Hout kan bijvoorbeeld blijven werken door temperatuurverschillen en tevens kan de kleur van het hout beïnvloed worden door licht. Wij maken gebruik van PEFC gecertificeerd hout. Livengo kan dan ook niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele problemen die ontstaan door de producteigenschappen. Tevens kan Livengo niet aansprakelijk worden gesteld bij schade door eigen (de)montage of aanpassing van onze producten. 
  4. Wij bieden 5 jaar garantie op onze matrassen, hierbij geldt:
    - Tot één jaar na de bezorgdatum: de kosten van reparatie of vervanging (inclusief bezorgkosten) zijn volledig voor onze rekening
    - Eén tot twee jaar na de bezorgdatum: 70 % van de kosten van reparatie of vervanging (inclusief bezorgkosten) zijn voor onze rekening
    - Twee tot vier jaar na de bezorgdatum: 40 % van de kosten van reparatie of vervanging (inclusief bezorgkosten) zijn voor onze rekening
    - Vier tot vijf jaar na de bezorgdatum: 20 % van de kosten van reparatie of vervanging (inclusief bezorgkosten) zijn voor onze rekening
  5. Voor kasten en bureaus (m.u.v. van steigerhouten kast Olijf en bureau Mickey) geldt dat deze in de originele staat retour gestuurd mogen worden. Geopende verpakkingen kunnen niet worden geretourneerd.  

 

LEVERING EN UITVOERING

Artikel 13.

  1. We nemen binnen enkele dagen na je bestelling contact met je op om deze door te spreken en een bezorgdatum af te stemmen. Enkele dagen voor levering ontvang je een e-mail met het tijdstip van bezorging op 1 à 2 uur nauwkeurig. 
  2. Kies je voor bezorging? Dan monteren wij je bed ook in de gewenste slaapkamer. Onze kledingkasten zijn zelfbouwpakketten (met een duidelijke montage-instructie!) en worden dan ook niet gemonteerd.
  3. Onze matrassen leveren wij niet tot in de slaapkamer, maar tot achter je voordeur.
  4. Als een product beschadigt of kwijtraakt, voordat het bij jou of een door jou aangewezen ontvanger aankomt, lossen wij dit natuurlijk op.
  5. Wil je je bezorgadres wijzigen? Dat is in overleg met ons natuurlijk mogelijk. Dit kan echter wel als consequentie hebben dat wij een andere leverdatum moeten afspreken, indien je nieuwe adres te ver van je huidige adres verwijderd is.
  6. Om de levering op rolletjes te kunnen laten verlopen, vragen wij om ons vooraf te laten weten of bijzondere omstandigheden een rol spelen bij de bezorging van je bestelling. Denk hierbij aan opengebroken straten en voetgangersgebieden. Wij stellen namelijk doel om je bestelling op de afgesproken datum en tijdvak te bezorgen.
  7. De bedden worden door ons in de gewenste slaapkamer voor je gemonteerd. Daarnaast worden lattenbodems in de bedden geplaatst. Let erop dat vlakke- en elektrische lattenbodems uit één deel bestaan. Dit moet in zijn geheel naar de gewenste slaapkamer kunnen worden gebracht. Onze medewerkers verplaatsen geen producten via ramen en ladders. Onze chauffeur behoudt zich het recht om plaatsing te weigeren, wanneer plaatsing in de gewenste slaapkamer niet mogelijk is.  
  8. Aangezien de situatie op de Nederlandse wegen niet te voorspellen is, spreken wij af om de bestelling binnen een tijdvak van 1 à 2 uur te bezorgen. Hoewel wij er echt alles (ja alles) aan doen om de bestelling op tijd te bezorgen, kunnen wij dit helaas niet garanderen.

BETALING

Artikel 14.

  1. Je betaalt ons bij aflevering (per pin of contant) of doet online zaken in een veilige web omgeving. Dus daar hoef jij ook al niet wakker van te liggen. 
  2. Wij vragen een aanbetaling van 20 % boven een factuurbedrag van € 2000,-. Je mag dit bedrag natuurlijk ook in één keer voldoen. Je kunt dit bedrag overmaken naar onze betaalrekening (zie artikel 2.4).

KLACHTENREGELING

Artikel 15.

  1. Heb je een klacht? Vervelend, maar we doen er alles aan om je klacht te verhelpen.
  2. Laat het ons zo snel mogelijk weten door een e-mail te sturen naar customerservice@livengo.nl. Omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk en stuur eventueel foto’s mee, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken.
  3. Uiterlijk binnen een week krijg je een antwoord van ons. We helpen je direct, of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het probleem op te lossen.

GESCHILLEN

Artikel 16.

Op onze overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing. Bij een online aankoop geldt natuurlijk ook de wet koop op afstand.

ACTIEVOORWAARDEN

Artikel 17.

Ingezonden foto's en beeldmateriaal worden eigendom van Livengo en mogen voor commerciële doeleinden gebruikt worden (alsmede op social media). Hiermee vervalt het auteursrecht. 

Livengo behoudt zich het recht om een Winactie of het Winactie Reglement te wijzigen en/of op te schorten, alsook om de Winactie of de Prijs stop te zetten.

AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN

Artikel 18.

Dit zijn onze algemene voorwaarden. Hopelijk zijn ze erg duidelijk. Zo, niet laat het ons dan even weten! Als wij in de toekomst iets gaan veranderen aan deze voorwaarden, vind je dat terug op onze website. Dit zal vanzelfsprekend nooit in jouw nadeel zijn.